Een webinar organiseren in 5 stappen

Webinars, je kunt er in deze tijd eigenlijk niet omheen. Het is dé manier om vanaf een afstand in contact te komen met prospects en in contact te blijven met bestaande klanten? Hoe organiseer je een succesvol webinar?

Voor Frankwatching schreef ik een simpel stappenplan. Ik deel hier de belangrijkste punten met je:

  • Kies de juiste software, want er zijn heel veel tools op de markt. Dus test tot je een tool vindt waar jij fijn mee kunt werken.
  • Denk goed na over de datum en het tijdstip. Wanneer is de kans het grootst dat jouw doelgroep de tijd heeft om een half uur naar jou te luisteren? Denk na over kinderen, files enzovoort.
  • Neem zes tot acht weken voor de promotie.
  • Promoot groots! Maak een landingspagina, schrijf een blog waarin je het onderwerp introduceert, post op social media, verstuur een e-mailcampagne en laat sales het bij ieder gesprek onder de aandacht brengen.
  • Test, iedere keer weer. Ondanks dat ik inmiddels heel wat webinars heb georganiseerd, test ik voor ieder webinar of de software goed werkt, of de presentatie goed overkomt en of de sprekers weten wat ze moeten doen.
  • Volg op! Dit hoef ik je natuurlijk eigenlijk niet te vertellen, maar volg op. Wat vond iemand van het webinar? Staan er nog vragen open waar je mee kunt helpen?

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt en laat vooral weten hoe jouw eerste webinar is gegaan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *